Usługi finansowe

Rozliczamy podatek holenderski i polski

  • holenderski podatek rozliczamy już w styczniu
  • nie zamawiamy żadnych druków ani loginów i haseł
  • u nas wszystko robimy na certyfikowanym programie Urzędu Skarbowego (Belastingdienst). Dzięki temu wszystkie dodatki do ubezpieczenia, rodzinnego, czynszu oraz innych, załatwiamy na miejscu bez żadnych zbędnych dokumentów, loginów, haseł czy też wniosków.
  • rozliczamy podatki i robimy korekty do 5 lat wstecz
  • gwarantujemy maksymalna wysokość zwrotu
  • zapewniamy najprostszą procedurę na rynku

oraz pomagamy w załatwieniu wielu innych spraw, które wyszczególniliśmy w cenniku poniżej.

Cennik

UsługaCena
Rozliczenie / zwrot podatku z Holandii (do 5 lat wstecz)
Do rozliczenia podatku w Holandii potrzebne są:
  • wszystkie jaaropgave z danego roku rozliczeniowego (lub ostatni solaris u danego pracodawcy)
  • numer konta bankowego (urząd akceptuje tylko konta którego jest Pan/Pani właścicielem)
Uwaga, od 2015 roku jeśli nie byli Państwo zameldowani przez cały okres podatkowy w Holandii, powinni Państwo zapoznać się z niniejszą informacją
50
Rozliczenie / zwrot podatku z Polski (do 5 lat wstecz)
Do rozliczenia podatku w Polsce potrzebny jest:
  • wszystkie PIT-11
  • osoby posiadające dzieci: imię nazwisko, data urodzenia dziecka, oraz informację czy dziecko posiadało dochody z pracy.
40
Rozłąkowe
Rozłąkowe - to wspólne rozliczenie z partnerem fiskalnym.
* Partner musi posiadać sofi numer oraz wszystkie podstawowe dane osobowe.
70
Rozliczenie na druku M
Wszystkie osoby, które meldowały się lub się wymeldowały z Holandii, za dany rok muszą rozliczyć się na druku M.
Posiadamy program rozliczeniowy certyfikowany przez holenderski Urząd Skarbowy. Dzięki czemu u nas rozliczą się Pańswto przez internet, bez konieczności zamawiania tego formularza drogą pocztową.
60
Rozliczenie podatku razem z hipoteką na dom lub mieszkanie
Podatek można rozliczyć razem z hipoteką na nieruchomość posiadaną w Holandii jak i w Polsce. W tym przypadku nieruchomośći w Polsce nie można mieć meldunku w Holandii.
60
Rozliczenie z partnerem i hipoteką
Jest to rozliczenie małżeństwa lub partnerów fiskalnych posiadających hipotekę.
90
Dofinansowanie do ubezpieczenia / zorgtoeslag
Zoorgtoeslag

Podstawowym warunkiem aby starać się o dodatek do ubezpieczenia jest opłacanie ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii.
Wysokość dofinansowania jest uzależniona od zarobków, im wyższe zarobki tym niższe dofinansowanie.

Rok 2020

maksymalny dochod roczny
  • bez partnera 30 481,00
  • z partnerem 38 945,00
maksymalny miesięczny zwrot przy rocznej kwocie dochodu 21 000,00
  • bez partnera 104,00
  • z partnerem 199,00

Rok 2019

maksymalny dochod roczny
  • bez partnera 29 562,00
  • z partnerem 37 885,00
maksymalny miesięczny zwrot przy rocznej kwocie dochodu 20 500,00
  • bez partnera 99,00
  • z partnerem 192,00
Górna granica dochodów w 2017 wynosi:
  • bez partnera 27 857,00
  • z partnerem 35 116,00
Górna granica dochodów w 2016 wynosi:
  • bez partnera 27 012,00
  • z partnerem 33 765,00
Powyżej tych kwot nie należy się dodatek do ubezpieczenia w 2016 i 2017 roku.

Maksymalny zwrot dodatku do ubezpieczenia otrzymają osoby bez partnera jak i z partnerem, których dochody nie przekracza 19,000 rocznie.

w 2017 roku maksymalna wysokość dodatku do ubezpieczenia wynosi:
  • bez partnera 88,00 miesięcznie
  • z partnerem 170,00 miesięcznie
w 2016 roku maksymalna wysokość dodatku do ubezpieczenia wynosi:
  • bez partnera 83,00 miesięcznie
  • z partnerem 158,00 miesięcznie
Dane potrzebne do zapytania o dodatek do ubezpieczenia:
  • imię nazwisko
  • data urodzenia
  • sofi numer
  • dochody brutto za dany rok
  • stan cywilny (osoby będące w związku małżeńskim muszą podać dochody partnera a partner musi posiadać sofi numer)
40
Dofinansowanie do czynszu / huurtoeslag
Huurtoeslag jest przeznaczony dla osób pełnoletnich wynajmujących mieszkanie w Holandii. Wysokość tego dodatku jest uzależniona od wieku, zarobków, wysokości płaconego czynszu (kale huur).
40
Zasiłek rodzinny / kinderbijslag
Dokumenty potrzebne osobom chcącym się starać o zasiłek rodzinny:
  • kopie dowodów osobistych rodziców I dzieci (dla dzieci nie posiadających dowodów tożsamości będziemy potrzebować numer Pesel)
  • akt urodzenia dziecka na druku europejskim
  • Osoby nie będące w związku małżeńskim mogą się starać o rodzinne w Holandii lecz przy zapytaniu muszą udowodnić, że wysyłają na utrzymanie dziecka minimum 416 na kwartał
Wysokość świadczenia na jedno dziecko w zależności od wieku w 2017 roku wynosi:
  • Dzieci od 0 do 5 lat 221,49
  • Dzieci od 6 do 11 lat 268,95
  • Dzieci od 12 do17 lat 316,41
80
Dodatek do rodzinnego / kindgebonden budget
Wszystkie osoby pobierające rodzinne w Holandii mają prawo do tego dodatku. Wysokość tego świadczenia tak jak wszystkich innych dodatków jest uzależniona od dochodów, im wyższe dochody tym niższy dodatek.
40
Dofinansowanie do żłobka / kinderopvangtoeslag
Rodzice posiadający kontrakt z placówką opieki nad dziećmi (przedszkole, żłobek) mogą się starać o ten dodatek. Wysokość dodatku jest uzależniona od dochodów. Im wyższe dochody tym niższy dodatek.
40
Zasiłek dla bezrobotnych - bez zameldowania / ww-uitkering
Pracownicy którym kończy się kontrakt lub zostają zwolnieni z innych przyczyn (nie można zwolnić się samemu lub być zwolnionym dyscyplinarnie) mogą się starać o zasiłek dla bezrobotnych maksymalnie 4 tygodnie przed końcem pracy.
Według prawa holenderskiego osoby starające się o zasiłek muszą być po skończeniu kontraktu minimum 4 tygodnie dostępne na holenderskim rynku pracy. Po tym okresie jest możliwość przetransferowania 3 miesięcy zasiłku do kraju zamieszkania w celu szukania pracy w Ojczyźnie.
Wymagane dokumenty:
  • podstawowym warunkiem jest okres przepracowania 26 tygodni w ostatnich 36 tygodniach (1 godzina przepracowana w danym tygodniu liczy się już jak cały tydzień)
  • nie ma obowiązku być zameldowanym w Holandii, wystarczy adres, pod którym się przebywa podczas zasiłku
  • dowód osobisty
  • dokument z sofi numerem (niektóre urzędy żądają orginału wydanego przez holenderski Urząd Skarbowy - Belastingdienst)
150
Zasiłek dla bezrobotnych - z zameldowaniem
Wszystkie informacje odnośnie zasiłku zawarte są w dziale zasiłek dla bezrobotnych bez zameldowania. Różnica polega na tym, że osoby zameldowane posiadające DigID code mogą wystąpić o zasiłek przez internet i nie muszą się wybierać na rejestrację do urzędu UWV.
100
Transfer zasiłku
Według prawa holenderskiego osoby starające się o zasiłek muszą być po skończeniu kontraktu minimum 4 tygodnie dostępne na holenderskim rynku pracy. Po tym okresie jest możliwość przetransferowania 3 miesięcy zasiłku do kraju zamieszkania w celu szukania pracy.
50
Opłacanie podatku drogowego
Osoby poruszające się w Holandii samochodami zarejestrwanymi poza Holandią, po upływie 3 miesięcy mają obowiązek opłacić podatek drogowy. Wysokość podatku jest uzależniona od rodzaju silnika i wagi auta.
Potrzebne dokumenty to:
  • kopia dowodu rejestracyjnego
  • podstawowe dane osobowe
40
Rozliczenie firm ZZP
Abonament miesięczny:
  • kwartalne rozliczenie podatku BTW
  • roczne rozliczenie podatku dochodowego
  • bieżące sprawy firmy
80
Pomoc przy założeniu firmy 50
Odwołania 50
Telefon do urzędu, tłumaczenie dokumentów, maili itp 20
Tłumaczenie w urzędach, szpitalch i innych instytucjach (1h) 50

Informacja dla osób, które nie były zameldowane w Holandii przez cały rok 2015 oraz w latach późniejszych.

W związku ze zmianami dotyczącymi rozliczenia podatku w Holandii od 2015 roku obowiązuje druk o dochodach z zagranicy (np z Polski)
Zmiany te nie obowiązują osób zameldowanych cały rok w Holandii za dany okres rozliczeniowy.
Formularz UE/WE będą musieli Państwo wypełnić w Rejonowym Urzędzie Skarbowym w Polsce, po wcześniejszym rozliczeniu się z dochodów z Holandii i jeśli były to z dochodów w Polsce.

Od 2015 roku tylko podatnicy lub partnerzy fiskalni posiadający co najmniej 90% swoich wszystkich dochodów w Holandii, będą miały prawo do otrzymania ulg podatkowych na terenie Holandii.
Od 2015 roku rozliczając się z podatku w Holandii należy ujawnić zarobki ze wszystkich krajów poza Holandią, z których w danym roku rozliczeniowym otrzymywali Państwo dochody. W przypadku rozliczenia razem z partnerem fiskalnym (rozłąkowego) partner fiskalny tez musi wypełnić druk z UE/WE.
Jeżeli Państwa wspólne dochody z poza granic Holandii przekraczają 10%, wtedy nie maja Państwo prawa do rozłąkowego. W tej sytuacji partner fiskalny nie musi wypełniać tego formularza tylko osoba pracująca w Holandii.

Druki informujące o zeznaniu padtkowym w Polsce UE/WE są do pobrania tutaj:

Druk UE/WE należy wysłać na adres
Belastingdienst Kantor Buiteland
Postbus 2577
6401 DB, Heerlen
Nederlands

TB Rozliczenia - Twoja księgowość w Holandii

KONTAKT

5249 JN, Rosmalen, Vinkenveld 23

(+31) 0 647 041 003
tbrozliczenia@gmail.com

Aby umówić się na spotkanie przez e-mail, wystarczy wysłać e-mail o temacie SPOTKANIE, w treści wpisując swój nr telefonu. Można także wysłać SMS o treści SPOTKANIE.
Oddzwonimy do Państwa i umówimy spotkanie w dogodnym terminie.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do soboty:

Poniedziałek na umówione spotkanie
Wtorek na umówione spotkanie
Środa na umówione spotkanie
Czwartek na umówione spotkanie
Piątek na umówione spotkanie
Sobota na umówione spotkanie